Eiwitrijke voedingsmiddelen

Eiwitrijke voedingsmiddelen zijn een essentieel onderdeel van je voeding die je nodig hebt in je lichaam om verschillende redenen, zoals afvallen met een eiwitrijk dieet heeft veel voordelen. Het eten van veel eiwit heeft tal van voordelen. Het helpt je gewicht te beheersen (in het bijzonder het verliezen van je buikvet) en het verhogen van spiermassa en kracht. Daarbij zorgt het er voor als je afvalt je spiermassa behoud.

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) is ongeveer 46 gram voor vrouwen en 56 gram voor mannen.

We hebben een lijstje gemaakt van eiwitrijke voedingsmiddelen.

Eieren

eierenHele eieren behoren tot de gezondste en meest voedzame voedingsmiddelen op deze planeet. Ze zitten vol met vitaminen, mineralen, gezonde vetten, goede antioxidanten en voedingsstoffen waar de meeste mensen niet genoeg van krijgen. Hele eieren zijn rijk aan eiwitten, deze eiwitten zijn bijna pure eiwit.

Eiwitgehalte: 35% calorieën in een heel ei. 1 groot ei bevat 6 gram eiwit, met 78 calorieën

Amandelen

amandelenAmandelen zijn een populaire noot. Ze zitten vol met belangrijke voedingsstoffen, zoals vezels, vitamine E, eiwitten, mangaan en magnesium.

Eiwitgehalte: 13% calorieën. 6 gram per 1 ons (28 g), 161 calorieën

Andere eiwitrijke Noten

Pistache (13% calorieën) en cashewnoten (11% calorieën)

Kipfilet

kipfiletKippenborst filet is een van de meest populaire eiwitrijke voedingsmiddelen . Als je de filet eet zonder vel dan zal het merendeel van de calorieën bestaan uit eiwitten. Kipfilet is ook heel gemakkelijk om te koken of bakken en smaakt heerlijk als je het goed doet. (variaties genoeg om het naar je eigen smaak te maken)

Eiwitgehalte: 80% calorieën. 1 geroosterde kipfilet zonder huid bevat 53 gram, met slechts 284 calorieën

Haver

haverHaver behoort tot een van de gezondste korrels op aarde. Ze zitten vol met gezonde vezels, magnesium, mangaan, thiamine (vitamine B1) en diverse andere essentiële voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: 15% calorieën. Een half kopje rauwe haver bevat 13 gram, met 303 calorieën

kwarkKwark

Kwark is een soort kaas die weinig vet en calorieën heeft. Het zit vol met calcium, fosfor, selenium, vitamine B12, riboflavine (vitamine B2) en diverse andere belangrijke voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: 59% van de calorieën. Een kopje (226 g) van de kwark met 2% vet bevat 27 gram eiwit, met 194 calorieën

Andere kazen met een hoog Proteïne gehalte.

Parmezaanse kaas (38% calorieën), Zwitserse kaas (30%), mozzarella (29%) en cheddar (26%).

Griekse Yoghurt

griekse-yoghurtGriekse yoghurt , ook wel uitgelekte yoghurt, is een dikke soort yoghurt. Het smaakt heerlijk, heeft een romige textuur en is rijk aan vele voedingsstoffen en eiwitten.

Eiwitgehalte: Non-fat Griekse yoghurt heeft eiwit op 48% van de calorieën. Een 170 g (6ons) bevat 17 gram eiwit, slechts 100 calorieën

Zorg ervoor dat je griekse yoghurt kiest zonder toegevoegde suikers. Volvette Griekse yoghurt is ook zeer hoog in eiwit, maar bevat stukken meer calorieën.

Als je snel wilt afvallen met het beste eiwitdieet neem dan eens een kijkje op de website waar meer informatie staat omtrent misschien wel het beste eiwitdieet van dit moment. Het laat je met eiwitrijke voeding afvallen op een verantwoorde gezonde manier.

Melk

melkMelk is zeer voedzaam, maar het probleem is dat een groot percentage van de volwassenen in de wereld het niet kunnen verdragen. Als je geen allergie voor melk hebt geniet dan van het drinken van melk. Omdat melk een uitstekende bron van hoogwaardige eiwitten zijn.

Melk bevat een beetje van bijna elke voedingsstof die nodig is voor het menselijk lichaam. Het is bijzonder rijk aan calcium, fosfor en riboflavine (vitamine B2).

Eiwitgehalte: 21% calorieën. 1 kop volle melk bevat 8 gram eiwit, met 149 calorieën

Broccoli

broccoliBroccoli is een ongelooflijk gezonde groente, vol met met vitamine C, vitamine K, vezels en kalium. In Broccoli zitten ook  diverse bio-actieve voedingsstoffen waarvan volgens onderzoek, beschermen bied tegen kanker.

Calorie voor calorie, is het hoog zit het boordevol eiwitten, meer dan andere groenten.

Eiwitgehalte: 20% calorieën. 1 kopje broccoli (96 g) bevat 3 gram eiwit, met slechts 31 calorieën

Mager Rundvlees

rundvleesMager rundvlees is rijk aan eiwitten en smaakt daarbij ook nog eens heerlijk. Het zit vol met krachtige biologisch ijzer, vitamine B12 en vele andere essentiele voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: 53% van de calorieën. 85 g portie gekookte rundvlees met 10% vet bevat ongeveer 22 gram eiwit, met 184 calorieën

Tonijn

tonijnTonijn is een zeer populair als voedingsbron.

Het is laag in zowel vet en calorieën en wat er verder in zit zijn de eiwitten.

Net zoals andere vissoorten is tonijn bevat een behoorlijke hoeveelheid omega-3 vetzuren en andere belangrijke voedingsstoffen.

Eiwitgehalte: 94% van de calorieën, tonijn in blik op water. Een kop (154) bevat 39 gram eiwit, slechts 179 calorieën

Quinoa

quinoaQuinoa is een zaad / graan dat momenteel een van ’s werelds meest populaire superfoods is. Het is rijk aan vele vitaminen, mineralen en vezels en zit vol met antioxidanten. Quinoa heeft tal van voordelen voor de gezondheid.

Eiwitgehalte: 15% calorieën. Een kop (185 g) van gekookte quinoa bevat ongeveer 8 gram, met 222 calorieën

Whey eiwit supplementen

Whey-eiwitAls je geen tijd of zin hebt om te koken kan een  whey-eiwit supplement van pas komen. Whey is een soort hoogwaardige eiwit die uit zuivel komt, is zeer effectief voor het opbouwen van spiermassa en kan helpen als ondersteuning bij het afvallen.

Eiwitgehalte: varieert tussen de verschillende merken, kan gaan meer dan 90% van de calorieën, met 20-50 gram eiwit per portie


We zullen meer artikelen plaatsen over verschillende eiwitrijke voeding en voedingsmiddelen